Restriktioner & tiltag hos Bluesforeningen CROSSROADS i Bygningen, Vejle

Denne side er opdateret 30.august 2020


CROSSROADS' bestyrelse er meget opmærksom på, at coronavirus stadig vil være blandt os i samfundet til efterår & vinter og vi vil naturligvis gøre alt hvad der står i vores magt til at overholde alle til enhver tid gældende regler og retningslinjer mod forebyggelse af coronasmitte/covid-19 og lign.

Det er vanskeligt at vide hvad det konkret kommer til at betyde for vore blueskoncerter, men vi vil sikre så trygge og virusfri rammer som overhovedet muligt - både for musikere og publikum! Opdateret information vil følge her på hjemmesiden og i vores nyhedsmails.

For nærværende vil antallet af pladser til arrangementerne være reduceret, og vi opfordrer alle til at købe billet på forhånd.


Publikum placeres på stole ved borde med den påkrævede afstand, men det er tilladt at sidde i direkte forlængelse af hinanden, hvis man i forvejen har tæt kontakt til hinanden.
BEMÆRK OPDATERING d. 8/10-20 kl.15.30

Basereret på seneste Covid-19 opdatering: Ind til videre er ALLE koncerter i Bygningen med STOLERÆKKER.


Det vil ikke være muligt med opbevaring i garderobe.

Det er vigtigt, at du er opmærksom på at holde afstand - også ved ind- og udgang af Bygningen.

Vedr. Coronavirus / COVID-19 pandemien

18. september 2020


TILTAG pr. 19/9 2020 kl. 12.00

UDSKÆNKNING:

Udskænkning stopper senest kl. 22.00


Koncerten må gerne fortsætte efter kl. 22, men udskænkningen er stoppet efter kl. 22.00

Kilder:


Se evt. disse kilder:


Sundheds- og Ældreministeriets hjemmeside


Læs mere i denne PDF om seneste tiltag pr. 19/9-20 til håndtering af smittespredning COVID-19:
Tiltag til håndtering af smittespredning COVID-19 (pdf)

26. august 2020


I Bygningen kan du være sikker på, arrangementerne altid afvikles efter gældende anbefalinger, krav og retningslinjer


Hvis du er i tvivl om noget ved koncerterne, så tag endelig fat i arrangør eller Bygningens personale, der står klar til at hjælpe dig.


For at vi sammen kan passe på hinanden, vil vi bede dig kaste et blik på og respektere følgende:


For at vi sammen kan passe på hinanden, vil vi bede dig læse og respektere følgende:


  • Lyt til personale og arrangør - de kender de gældende retningslinjer!

  • Kvadratmeter- & afstandskravene gør, at der nu er begrænsning på antal personer i hvert rum, inkl. foyer, trappe, afsats etc. Derfor vil indgang og udgang foregår i små grupper eller enkeltvis.

  • Borde og stole er opstillede efter krav og retningslinjer om passende afstand. Derfor må møblerne ikke flyttes eller rykkes sammen.
  • Der "Trafikregulering" i lokalerne er i form af en afmærkning/skiltning af, hvor og hvilken vej man skal gå, stå, sidde osv.

  • I baren kan du forsyne dig, men du må ikke opholde dig i baren
    - og vi frabeder os venligst betaling i kontanter.

  • Vis hensyn til de andre publikummer og personalet. Hold en passende afstand - og gør andre opmærksom på, hvis de ikke holder passende afstand til dig.

25. august 2020


Bygningen

Bygningen ér åben men underlagt mange begrænsninger og restriktioner relateret til Covid-19.


Bygningens ledelse og personale arbejder på højttryk for både at efterleve gældende krav og være til så lidt gene for gæsterne som muligt.

Gæsterne sikres maksimal mulig beskyttelse OG den gode oplevelse!

25. august 2020


Restriktioner ifm. arrangementer i Bygningen

Foreløbig er her nogle få af Bygningens konkrete tiltag mod Covid-19:


  1. Alle koncerter skal være siddende med meters afstand.
    Bygningen har lavet opstillinger med stole/borde, der alle overholde gældende retningslinjer - så den må IKKE flyttes rundt.
  2. Kvadratmeter-/afstandskravene gør, at vi nu kun må være max. 50 i "Spillestedet" i stueetagen og max. 100 i "Store Sal" på 1. sal.
    Antallet er alle tilstedeværende personer (inkl. personale, musikere etc.).
  3. I arealerne stødende op til salene, gælder andre begrænsninger, da man her går rundt blandt hinanden. Derfor skal der være 4 m² pr person.
  4. I alle lokaler er der "Trafikregulering" i form af en masse afmærkning/skiltning af, hvilken vej man skal gå, stå, sidde osv.
  5. Sandsynligvis vil alle blandt det frivillige personale bære mundbind

  6. Indgang, billetsalg/billetscanning og bar: Forsynes med bl.a. skærme af plexiglas.

  7. Kontaktfri betaling foretrækkes i baren (= med betalingskort)
    og ved indgangen (= via MobilePay). Helst ingen kontanter!.

  8. Inden dørene åbnes, afsprittes håndtag, knapper, kontakter, gelændere og flader hvor der er meget berøring.


Lyt til personale og arrangør - de er lært op i de gældende retningslinjer!

- og husk:

Hold afstand! Både til hinanden og til personalet - for din og deres skyld!

God håndhygiejne = Håndsprit. Masser af håndsprit!


Følg Sundhedsstyrelsens retningslinjer for at undgå smitte med coronavirus:


  • Vask dine hænder ofte eller brug håndspit.
  • Host eller nys i dit ærme.
  • Undgå håndtryk, kindkys og kram - begræns den fysiske kontakt.
  • Hold afstand og bed andre om at tage hensyn.

8. juni 2020


Kontrolleret genåbning af Danmark


Aftale om plan for yderligere genåbning af Danmark
Udsendt af Statsministeriet 8. maj 2020. KLIK HER



FASE-PLANEN med GENÅBNINGENS 4 FASER


Den kontrollerede genåbning af Danmark fortsætter i disse faser:


Læs mere ydførligt om GENÅBNINGENS 4 FASER på Politiets side via dette link:

Se alle faser i den kontrollerede genåbning af Danmark

8. juni 2020


Aftale om forsamlingsforbuddet


Folketingets partier er nu enige om den videre etapeplan for en gradvis og kontrolleret lempelse af forsamlingsforbuddet, som de kommende måneder hæver grænsen for forsamlingsforbuddet, hvis ikke smittespredningen udvikler sig i for negativ retning.

Aftalen betyder, at:

  • Fra og med i dag er grænsen 50 personer
  • Fra den 8. juli hæves forsamlingsforbuddet til 100 personer
  • Fra den 8. august hæves forsamlingsforbuddet til 200 personer for arrangører omfattet af sektorpartnerskabsretningslinjer

 

7. maj 2020


Pga. myndighedernes tiltag vedr. bekæmpelse af corona-virus/COVID-19 pandemien AFLYSES de planlagte blueskoncerter inden 1. juni 2020!


Forbuddet mod arrangementer, begivenheder mv. med flere end 10 personer

Der blev den 18. marts 2020 indført et midlertidigt forbud mod at afholde eller deltage i arrangementer, begivenheder, aktiviteter eller lignende, hvor flere end 10 personer er samlet. Forbuddet forlænges d. 7/5-20, så det indtil videre løber til den 1. juni 2020.


For så vidt angår større arrangementer, begivenheder mv. vil regeringen udstrække forbuddet til at gælde til den 31. august 2020.


Kilde:

BEK nr 224 af 17/03/2020  https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2020/224

"Bekendtgørelse om forbud mod større forsamlinger og forbud mod adgang til og restriktioner for visse lokaler i forbindelse med håndtering af Coronavirussygdom 2019 (COVID-19)"


Mere information her:  "Forbud mod arrangementer, begivenheder mv. med flere end 10 personer"

CROSSROADS' koncerter foregår i:

              

              BYGNINGEN

              Ved Anlæget 14 B

              7100 Vejle

NYHEDSBREV

Tilmelding til nyhedsbrev


Kontakt CROSSROADS

Kontaktperson: Peter Buhl

E-mail: peter@crossroads-vejle.dk


Bluesforeningen CROSSROADS

CVR nr.: 30060695

CROSSROADS

er hjemmehørende i Vejle,

og blueskoncerterne støttes af

VEJLE KOMMUNE og

STATENS KUNSTFOND

  

Forbehold for ændringer

Subject to change

Änderungen vorbehalten

Denne hjemmeside bruger cookies. Ved at fortsætte med at bruge dette websted accepterer du vores brug af cookies. // This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.

OK / Godkend!